Alla inlägg den 12 maj 2011

Av xcinax - 12 maj 2011 15:46

Japp nu har man vart hemma hela veckan o blir hemmafrån jobb i helgen oxå, värsta dagen va igår ont överallt, sprängande huvudvärk, igentäppt näsa o hjärna o feber orkade ingenting men kunde ändå inte sova som normala sjuka människor gör hela tiden. Idag är det lite bättre,fortfarande genomtäppt i båda näsa o hjärna  o en del ont men e lite klarare o orkar i alla fall resa på mig för att hämta mer snytpapper... mysig läsning va!!! Har vart astråkigt o sitta hemma när det är så himla fint väder ute :( men men sånt e livet o nåt annat man tydligen får säga sånt e livet till då man inte tycker att det ska va så är när nära runt en blir sjuka... Min mamma har sagt länge att det är något fel med mormor o inte att hon e dement eller har livligfantasi för visst det leder åt det dementa hållet men fantasi har damen alltid haft... Nä hon har märkt av saker som att hon har ont o sen inte får nån riktigt hjälp av läkare o så o mormor säge alltid att mig är det inge fel på jag är inte sjuk... Men tji fick hon, hon skulle åka o tömma vatten ur ena njuren som VC hittat ,lr nåt liknande. Dock kunde dom inte utföra detta av nån anledning men hittade en stor elakartad tumör i nån urinledare och hennes njure är ur funktion...Så nu ska hon genom gå en stor operation, läkaren tror ändå att det går bra då dom säger att trots hennes 80 åriga ålder är hennes kropp 10-15 år yngre än det. Nu har hon tydligen drabbats av nåt som läkarna kallar för försvarsinstinkt så hon själv säger att inget e fel o hon vet inte alls om nån tumör eller operation. Tydligen så reagerar många så när dom blir rädda så dom skjuter undan probmlemet. Hoppas bara att allt går bra för allas skull, för mormor som har mycket kvar o ge (man tror inte att hon är 80) för morfar som genomgått prostatacancer med alla dess komplikationer och pga felbehandlingar så är han obenägen att röra sig ordentligt o ta fullt hand om sig själv, tro att om det går illa med mormor så tappar han nog gnistan, för mammas skull, hon har vart med om tillräckligt med jobbiga saker med sin pappa o massa annat i familjen, o för alla anda i familjen såklart. Har inte stått min mormor o morfar så nära då vi haft lite olika tänk o dom alltid vart mer med d yngsta barnen men på senare tid så har jag engagerat mig lite me i dom o trots att dom är dåliga på att visa det så vet jag att båda byr sig mkt, morfar frågar o pratar om mig varenda gång mamma är där <3 det värmer. Ska försöka va där mer men det är svårt när man inte riktigt vet hur man ska bete sig o säga, mormor har som sagt en rolig men knasig fantasi :).

Håller tummarna nu.

Pöss så länge

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards