Alla inlägg under januari 2011

Av xcinax - 30 januari 2011 22:14

WANTED!!

Såg den ikväll, japp jag är rätt seg dom flesta har väl kanske sett den men men...

Handlar om en kille med ett tråkigt liv o ångest attacker som helt plötsligt upptäcker att han tillhör ett släkte med yrkesmördare o besitter en viss förmåga.

Kända namn:Angelina jolie. Morgan freeman och en till kille som jag inte kommer ihåg (huvudrollen).


Bra film schyssta actionscener enligt mig som inte gillar filmer med bara pang pang o action, bra story o någorlunda oväntat slut.

den får 3½ C av fem möjliga CCCc.

Av xcinax - 30 januari 2011 21:48

Riktigt skön helg :) igår blev det ju långpromenad m underbara vovven längs vattnet o sen födelsedags kalajs hos sofia, när alla gått runt sju stanna vi kvar o såg på film o snacka skit, kom hem vid 23-tiden tog en kvällspromenad o sen i sängs... vakna upp vid nio segade ett tag o myste lite med gubben min :) sen mötte vi upp mina föräldrar och åkte till MC-Mässan o Älsklingen va som ett litet barn på julafton hihi. Hitta bra grejjer till mig så jag ska kunna åka med säkrare i vår o sommar men har ju inte pengarna just nu tyvärr... det blev en fika hos päronen och kollade på handbollsmatchen o när vi kom hem blev d sätta upp hylle i hallen, laga god mat (fläskfilé m potatisskruvar och äppelsallad) och kollade på film. En kvällspromenad m Limpan och nu ligger vi med varsin data i sängen o kollar på Wallander - Hämnden med ena ögat :).

Imorgon är det första dagpasset (har ju vart ledig länge) kommer nog bli jobbigt att gå upp kl 06:00 när man är van o vakna tidigast nio, får hoppas att jag inte är alltför trött på kvällen då jag tänkte träna. Vi letar ju efter en ny anställd på jobbet så ska bli kul o höra vad dom tyckte om vikarien som varit där under helgen, sen blir det till o ringa runt o fixa en hel del grejer så vi kan sätta igång som valigt igen. Ska faktiskt bli skönare än förväntat att gå till jobbet imorgon :)


Här kommer en bild på vår underbara hund Linus

Nyvaken myskille


Varför ligga helt på golvet när man kan passa på o sno en kudde som passande ramlat ner från soffan ,vissa har tur :).    

Av xcinax - 29 januari 2011 12:42

Det vart en väldigt lugnt dag på jobbet igår... Min brukare låg o sov typ 4,5 timme av sex vilket är förståeligt efter den långa resan i tidsom ställningen. Så det hände inte så mycket igår, satt o fixade med pappersarbete o sådant som ska fixas så det passade ju bra.

Sen åkte jag hem tog en promenad med mina kära pojkar (Killen o hunden) o sen blev det kolla tv i sängen tills jag somna.


Vaknade halv nio, gick upp o satte igång o baka till sofias "kalas" idag, vi va ju på middag där i onsdags o idag ska vänner o familj dit för o fira henne o jag har fixat två ananaspajer MYMS!!!

Sen blev det frulle, gröt och skinkmacka med avokado på myms igen :) det är lätt o va lite nyttig när det är gott..

Vi klädde på oss o tog en långpromenad med Linus, gick ner till en sjö här i närheten o vandrade runt där, jätte mysigt :) tog lite bilder oxå så nån kommer nog upp snart.

Nu är det dags för lunch sen ska jag börja göra mig iordning o fixa mina naglar (har fått för mig att va ekonomisk o fixa dom själv ett tag, dum idé haha) innan vi ska dra. Får se om det blir lite party sen ikväll där oxå vi vänner tänkte stanna kvar o festa lite för henne sen om hon orkar så vi får se :) vi hörs senare för nu kurrar magen :) chip chop

Av xcinax - 28 januari 2011 13:12

Japp ska om ca 30 min åka o handla saker som behövs på jobbet sen åker jag dit för första gången på nästan 2 månader. Otroligt nog känner jag mig ganska upprymd :) solen skiner, har hunnit kolla på lite mer serier haha och diskat, plockat undan, fixat lunch och satt igång tvätten. Så man har ju hunnit göra lite redan o klockan e bara strax efter ett, känns skönt o komma in i rutiner igen faktiskt. Sen så ska jag ju inte jobba mer än 6 timmar idag, lär ju få höra en massa om resan o sånt så jag tror tiden kommer rulla på rätt fort :). Klockan nio ikväll bär det av hem igen o sen är det en rätt skön helg som väntar :D.


Ha en bra dag o kväll gott folk.

Av xcinax - 27 januari 2011 20:20

Idag har vart en rätt lugn dag, har suttit o kollat serier på nätet större delen av dagen. Har hittat en favorit sida som har massor av utländska serier, realityshower och vanliga tv serier som man kanske missat på tv:n.Otroligt bra men lite beroendeframkallande haha.Så det rekomenderar jag Channel 131 heter den. Sen kom älsklingen hem tidigare från jobbet o vi åkte o kollade på soffa (ska börja renovera vardagsrummet snart).

Han åkte o tränade sen o jag stanna hemma o städade o lagade mat, fick hjälp av mina kära vän Cila oxå :) vi åt ihop o sen åkte hon hem o nu sitter vi i soffano segkollar tv. Har världens huvudvärk :( kan möjligtvis va lite underliggande stress av att börja jobba imorgon vilket är bitterljuvt. Har vart ledig sen 10:e december då dom jag arbetar för åkte på långresa till thailand så jag har bara slappat, i allafall  under januari... ska bli skönt o få igång rutinen igen och att pengarna rullar in igen men samtidigt så har det vart skönt o stressfritt o va ledig o efter så lång tid blir d lite jobbigt att gå tillbaka igen. Men men det blir säkert bra som alla andra gånger, hoppas bara på att det ska bli bättre på jobbet nu när vi gör lite förändringar för innan va d psykiskt stressande ofta.


Men ikväll ska jag bara njuta (om huvudvärken går över)framför tv:n. kl 21 börjar det en svensk dokumentär på 4:an som heter svensk maffia som jag ska se sen blir det dusch o nanna kudde, trots att jag inte brjar förens kl tre imorgon vill jag komma i säng tidigare än midnatt så jag får en god natts sömn.

Hoppas ni andra får en bra kväll :)




Av xcinax - 26 januari 2011 21:48

Hemma från en MYMSIG middag, Dillkött m potatis o sallad :) Sen fick sofia åka till jobbet för ett nattpass, stackarn får jobba sina sista födelsedagstimmar :(.


Jag ligger i sängen framför tv:n med datan i knät, Roger pillar på sitt nya Wii spel och Linus ligger o vilar i köket o ska snart få gå ut på sista promenaden.

Så!! lite info om personerna runt mig då...

I september hade jag turen att få upp ögonen för den här underbara killen jag nu kan kalla pojkvän och sambo.Träffade honom tidigare i somras men hade inget riktigt intresse då, dels för att jag dejtade andra då och dels för att han va så totalt motsats till vad jag brukar falla för.. han verkade vara den tysta tillbakadragna typen o dom står inte direkt ut i mängden.Tror jag till o med sa att han skulle kunna bli en grymt bra gaykompis som man kan shoppa med(om han vore lagd åt d hållet)så som man ser på film   haha sorry!!!

Vi blev vänner på FB o bytte nr o snackade till o från om allt o inget o då började jag märka att han hade väldigt mycket sidor jag tyckte om och va inte lika tillbakadragen när man kom han närmare, men jag tänkte ändå inte direkt på o försöka dejta honom...Sen en kväll när jag o en kompis va på födelsedagsfest (jag va nykter) så ville vi fortsätta o festa hemma hos mig o försökte få ihop lite folk, d va rätt sent så inte så lätt men lyckades få honom o två vänner till o komma. Blev ingen fest direkt min tjejkompis åkte hem o vi andra kollade på film till sent o vi delade filt sen sov alla över o som en blixt från klar himmel hände något för vi vaknade upp ihop o har träffats varje dag sen dess. Vi blev inte tillsammans på en gång utan väntade nästan en vecka hahaha. upptäckte att vi har så mkt gemensamt o han är en sån genomgo kille, har lite av allt... han är väldigt lugn och mysig av sig o kan prata o lyssna,samtidigt är han en äventyrskille som kör sporthoj o har en trevligt tränad kropp :P. Har sån jävla tur som träffat honom (haft en förmåga att dra till mig skit på skit) och det får jag verkligen höra från allt o alla speciellt mina föräldrar, dom är helt förälskade i honom . Allt har gått rätt fort efter bara typ två månader flyttade han in till mig och visst d har väl blivit lite mer som vi vart ihop länge, man hittar saker att reta sig på o vi beter oss inte hela tiden som nyförälskade men det förändrar inget för jag inser bara mer o mer att han e underbar o jag trivs så bra i hans sällskap. feels like this is it . Sen hade han ju med sin underbara hund Linus som är en 5 årig Golden retriever o han precis som sin husse får alla att älska honom...


Så nu vet ni historien om min kärlek :) resten av personerna får ni veta om sen nu måste jag få <3 att sluta spela så vi kan gå ut en sista promenad med hunden o sen lägga oss. Ha d gött allihopa pöss

Av xcinax - 26 januari 2011 16:37

Sitter i soffan o väntar på Roger (min kille) som står i duschen,vi ska över till en av mina absolut närmsta vänner Sofia.Hon blir 27 idag o har bjudit oss på middag, som vanligt lär det bli grymt god mat :D och en skön kväll med underbart sällskap,förutom sofia är hennes kille Tommy hemma o deras totalt underbara dotter Ellie  .


hade tänkt att  skriva lite om vänner o familj men nu är han nästan klar så det är dags att packa ihop,promenera med Linus (vovven) och åka så det får vänta till jag kommer hem. Ha d toppen tills sen.




Av xcinax - 26 januari 2011 10:38

Jag har fått höra flera gånger att min personlighet verkligen passar ihop med mitt stjärntecken så dels för att ni ska få lite mer info om mig o för att jag ska se hur mycket som passar in så har jag fixat fram en beskrivning av tvillingtecknet där jag kommenterar vad som stämmer o inte. ( ) = mina kommentarer


Den typiska Tvillingen är mångsidig, humoristisk och utåtriktad,(Vet inte, till o från kanske) tycker om att diskutera och att utbyta tankar och idéer(Väldigt sant). Sociala kontakter och omväxling är ett livsvillkor(vänner o familj är allt för mig), liksom intellektuell stimulans och rörlighet. En vid och brokig bekantskapskrets hör till bilden (alltid haft mkt olika slags personligheter runt mig) samt en ständig strävan efter nya upplevelser. Tvillingen älskar att resa och tenderar att vara lite rastlös.(Mitt kännetecken i tonåren va kommentaren -Jag vill göra något!!! med frustrerad stämma haha)
Den som är präglad av detta lufttecken brukar ha många projekt på gång och trivs bäst med flera bollar i luften samtidigt( blir stressad av för mkt att göra och tål inte stress så nja, möjligtvis om det är många saker som inte har någon deadline). Man brukar säga att Tvillingen är något av en mångsysslare, som sällan har tålamod att riktigt fördjupa sig i en sak utan hellre vill veta lite om mycket. (stämmer bra, har för många intressen för att bara göra en sak, och har startat många saker jag inte hundra avslutat, har dock blivit lite bättre på det) Baksidan med denna flexibla karaktär är tendenser till ombytlighet (beror på hur dom menar slutar sällan o gilla saker men hittar mkt nytt så tiden räcker inte till haha).
Tvillingen har ofta svårt för att bestämma sig och har en benägenhet att skjuta upp problemlösningar till sista minuten( svårt o bestämma mig har jag ofta, men skjuter inte upp viktiga saker), men brukar alltid hitta någon finurlig lösning och klarar därmed de flesta situationer(Precis). En stor tillgång är den humoristiska, fördomsfria läggningen. Tvillingen dömer aldrig någon utan försöker att se saker och ting ur olika synvinklar.(Ingen är ju helt fördomsfri,har nog dömt en hel del i mina dagar utan o tänka på det men stämmer i stor del)
En lättsam, anpassningsbar läggning är kännetecknande samt en ungdomlighet som brukar bevaras långt upp i åren.(Lättsam o anpassningsbar beror nog på humöret haha, det sista kan man ju bara hoppas på om dom skulle mena utseendemässigt   men menar dom att man har barnasinnet kvar så stämmer d till 100%)
Tvillingen är mycket kommunikativ och laborerar gärna med tankar och idéer. Här finns emellertid en tendens att bygga luftslott, varför de flesta uppslagen stannar på idéstadiet. Men innan Tvillingen hunnit reflektera över det, är i regel nya projekt på gång! (Mycket sant, men mina projekt finns kvar i bakhuvet att bygga vidare på)
Tecknet styrs av den snabba planeten Merkurius. Det gör Tvillingen vaken, smidig och snabbtänkt.(knappast på morgonen o nog inte på kvällen heller o på dagen ...nja kanske ibland men inte troligt   haha) Den som är präglad av detta vetgiriga tecken har i allmänhet lätt för att lära och är duktig i att uttrycka sig, antingen i tal eller skrift, eller kanske rentav båda delarna.(älskar att skriva o diskutera o har även hört att jag borde skriva om saker så det stämmer nog riktigt bra) En stor del av Tvillingens liv går ut på att söka och förmedla kunskap.
Rutinarbete är ingenting som lockar(Beror på humör, och vad det handlar om). Tvillingen behöver ett omväxlande, stimulerande yrke och söker sig vanligen till något verksamhetsområde med anknytning till kommunikation eller förmedling. (Jobbar inom vården, alla yrken jag kan tänka mig har antingen en social del eller nåt pyssel o hantera).


Så det stämmer ju i stor grad, har även hört o läst nån ananstans att tvillingen har det underbara upp o ner humöret vilket jag haft hela livet så jag föddes nog i helt rätt tid... Så nu vet ni lite mer om min personlighet...

/C

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards